World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Kul al-Arab

Article Id: WHEBN0003860629
Reproduction Date:

Title: Kul al-Arab  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: List of newspapers in Israel, Arabic-language newspapers published in Israel, Newspapers published in Israel, Newspapers of Israel, Israel Shtime
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Kul al-Arab

Kul al-Arab
كل العرب
Type Weekly newspaper
Owner(s) Mussa Hassadiya (40%), Fayez al-Shtiwi, others
Founded 1987
Language Arabic
Headquarters Nazareth
Circulation 38,000
Website http://www.alarab.net/

Kul al-Arab (Arabic: كل العرب‎, meaning All Arabs) is an Israeli Arabic-language weekly newspaper, founded in 1987.[1] Based in Nazareth, the paper is Israel's most influential and widely read Arabic-language periodical.[2][3] It is also distributed in the West Bank.[2] Kul al-Arab has 70 employees and a circulation of 38,000.[1] According to the BBC the paper "is known primarily as a Christian paper" but "is trying to expand its Muslim audience."[2] Most of the paper's revenue comes from advertising, and it is sometimes given away for free as a result.[2] For some time the paper was edited by the poet Samih al-Qasim, who remains its honorary editor.[1][4][5][6]

The BBC states that the paper "is scathing of Israeli and US policies, but can be equally critical of the Palestinian Authority."[2] Co-owner Fayez al-Shtiwi summarizes its editorial stance: "We oppose terrorist attacks, but also oppose the occupation, the discrimination and the denial of human rights. We want social justice and want to see proud Arabs here, with equal rights, not the defeated Arab."[2]

The paper was founded by an advertising agency, al-Bustenai, then-managed by Mussa Hassadiya. As of 2008 Hassadiya owns 40% of the paper, with the rest owned by Fayez and "a group of Israeli-Arab businessmen."[1] For a time Yedioth Ahronoth Group and Legal Tender Initiative each owned 25% of the paper, with Hassadiya and Shtiwi owning the other half. However, the two groups came into conflict, resulting in a court case in 2006 and Yediot and Legal Tender being bought out two years later.[1]

The paper's publishing company also owns a women's magazine, Lady Kul al-Arab, and a website, al-Arab, which is visited by 45,000 people per day.[1][7] Kul al-Arab also sponsors an annual Israeli Arab beauty contest with a $10,000 prize.[8][9]

Notes

  1. ^ a b c d e f Walzer, Yael (2008-05-06). "'The partnership began as a dream for a new Middle East'".  
  2. ^ a b c d e f "The press in Israel".  
  3. ^ Louër, Laurence (2007). To be an Arab in Israel.  
  4. ^ Kershner, Isabel (2008-01-07). "TV comedy depicts world of the Arab Israeli".  
  5. ^ Goldenberg, Suzanne (2001-01-31). "Boycott call hits Barak's slim poll hopes".  
  6. ^ Haberman, Clyde (1993-11-24). "Israeli Arabs Say P.L.O. Pact Is a Path to First-Class Status". The New York Times. Retrieved 2009-10-30. 
  7. ^ Cohen, Maayan; Nathan Lipson (2008-06-23). "Ynet is the leading Israeli Internet portal". Haaretz. Retrieved 2009-10-30. 
  8. ^ Kimmerling, Baruch; Joel S. Migdal (2003). The Palestinian people: a history.  
  9. ^ Nahmias, Roee (2005-12-11). "Druze beauty to make history".  
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.