World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Ecuador TV

Article Id: WHEBN0019337331
Reproduction Date:

Title: Ecuador TV  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Television in Ecuador, ECTV, Ecuador–Venezuela relations, State media, 2010 Ecuador crisis
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Ecuador TV

Ecuador TV
Launched October 24, 2007
Owned by Televisión y Radio de Ecuador E.P. RTVECUADOR (Television and Radio of Ecuador, state company)
Slogan A partir de ahora la televisión ya es de todos[1]
Country  Ecuador
Broadcast area Worldwide
Affiliates teleSUR
Website EcuadorTV.ec
Availability
Terrestrial
Local UHF
Ecuador
Channel 48 (Quito, Guayaquil, Cuenca, Ambato, Baños, Riobamba, Latacunga, Ibarra, Tulcán, Loja, Guaranda, Babahoyo, Tena, Nueva Loja, El Coca, Macas)
Channel 49 (Portoviejo, Manta, Bahía de Caráquez. Esmeraldas, Machala, Salinas, La Libertad, Santa Elena, Santo Domingo, Azogues, Quevedo, Puyo, Zamora, Puerto Baquerizo Moreno, Puerto Ayora)
Satellite
DirecTV Channel 187 (Ecuador)
Cable
Grupo TV Cable Channel 11 (Quito and Guayaquil)
Channel 10 (Cuenca)
Channel 98 (Ambato)
Channel 95 (Ibarra)
Channel 95 (Loja)
Channel 5 (Machala)
Channel 95 (Portoviejo and Manta)
Channel 98 (Riobamba)
Channel 10 (Salinas and La Libertad)
Channel 95 (Tulcán)
Telmex TV Channel 20 (Quito and Guayaquil)
Streaming media
EcuadorTV.ec EcuadorTV (free stream)

Ecuador TV is the public service channel of Ecuador established in October 2007 thanks to a provision of non-reimbursable funds of $5 million of the Economic and Social Development Bank of Venezuela (BANDES by its Spanish acronym).

The channel was established at the same time as the installation of the Ecuadorian Constituent Assembly so that the sessions could be transmitted live to all the country.

Programming

The channel transmits content by independent national and international producers and documentaries and news programs from several international producing properties such as Discovery, TVE, BBC, Deutsche Welle, Voice of America, ViVe and teleSUR.[2]

The channel operates as a public service company[3][4] and broadcasts news and opinion content from several countries, including the United States. The Venezuelan government described its monetary contribution to the creation of the channel as "a caring and selfless contribution of Venezuela as part of the policy of international cooperation in the region that drives the government of President Hugo Chávez".[5]

See also

References

  1. ^ "Presidencia de la República – Ecuador TV" – Presidencia de Ecuador (Retrieved on September 15, 2008)
  2. ^ "Programación" – Ecuador TV (Retrieved on September 28, 2008)
  3. ^ "Los equipos para el canal del Estado llegarán esta semana" – El Universo, October 15, 2007 (Retrieved on September 15, 2008)
  4. ^ "Ecuador contará con canal de televisión Estatal" – CRE Satelital Ecuador, February 22, 2007 (Retrieved on September 15, 2008)
  5. ^ "Venezuela entrega 5 millones de dólares a Ecuador para compra de equipos de TV pública" – CRE Satelital Ecuador, September 27, 2007 (Retrieved on September 15, 2008)

External links

  • Official site
  • Presidency of Ecuador official site
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.